För företag

Prenumeration

Är det någon bindningstid för prenumerationen?

Nej, du avslutar, pausar och startar din prenumeration precis när du vill.

Kan jag byta storlek på min bukett under prenumerationen?

För att byta storlek på din bukett avslutar du din nuvarande prenumeration och påbörjar en ny.

Kan jag välja bukettens färg och utseende?

Nej, blomsterprenumerationen utgår alltid efter säsongens guldklimpar och därför varierar bukettens utseende varje vecka.

Hur är buketten förpackad?

Buketten levereras bunden, vattenpackad och väl omsluten för att klara transporten.

Kan jag pausa min prenumeration om jag reser bort?

Självklart kan du pausa din prenumeration. Logga in på ditt konto eller kontakta oss så hjälper vi dig.

Kan jag ha fler än en prenumeration igång samtidigt?

Självklart kan du ha flera prenumerationer igång samtidigt.

Leverans

När levereras blommorna?

Till privatpersoner sker leverans torsdagar mellan 17.00-21.00. Till företag sker leverans måndagar mellan 09.00-16.00.

Vad händer om jag inte är hemma när leveransen sker?

Inga problem! Vi ställer buketten vid din dörr så finns den där när du kommer hem.

Vart levererar ni blommorna?

Prenumerationen har startat i en mindre del av Borås. Förhoppningen är att kunna utöka i framtiden. Kika på förstasidan om vi levererar till ditt postnummer!

Om vi i dagsläget inte levererar till ditt postnummer kan du istället hämta blommorna själv i vår blomsterverkstad.

Blommor till företag levererar vi kostnadsfritt inom Borås.

Begravningsdekorationer levereras kostnadsfritt till samtliga kyrkor och kapell i Borås.

Om något går snett

Min bukett har blivit skadad under transporten, hur går jag tillväga?

Kontakta oss på hej@florafloristik.se eller telefonnummer 0760-228 222. Skicka en bild på skadan så återkommer vi med en lösning.

Hur fungerar er nöjd-kund-garanti?

För oss är det en självklarhet att du ska känna dig nöjd med din bukett! Om buketten inte skulle motsvara dina förväntningar ber vi dig därför att kontakta oss med en motivering samt en bild på din blombukett så återkopplar vi inom det närmsta dygnet. Blommorna måste ha fått färskt vatten samt nya snittytor samma dag som leveransen för att garantin ska gälla. Nöjd-kund-garantin gäller i fem dagar efter leverans.

Övrigt

Hur får jag blommorna att leva så länge som möjligt?

Ge stjälkarna nya snittytor och byt vattnet minst var tredje dag. Undvik också att ställa dina blommor nära fruktfatet, intill ett element eller i direkt solljus. Efter hand kan du plocka bort de blommor som blommat över.

Kan jag köpa ett presentkort att ge bort?

Snart! Det lanseras inom kort.

Hur kan jag betala hos er?

Betalning sker genom vår betaltjänstleverantör, Klarna.

Hur kontaktar jag er bäst?

Du når oss lättast på telefonnummer 0760-228 222, på mail hej@florafloristik.se eller på våra sociala kanaler @florafloristik.se.

Gör ni andra arrangemang än det som finns på hemsidan?

I vår blomsterverkstad sker det mesta som blomstrar! Hör av dig med din beställning på telefonnummer 0760-228 222 eller hej@florafloristik.se.